3 תובנות שהבנו מהכנס של גוגל על שילוב בינה מלאכותית (AI) במערכת החיפוש

איך שילוב של הבינה מלאכותית הולך להשפיע על קידום אתרים אורגני? בתחילת מאי 2023 התקיים כנס Google I/O והיה כאילו נלקח מאיזה קומיקס של עולם המפתחים.

3 תובנות שלקחנו מהכנס של גוגל על שילוב בינה מלאכותית (AI) בתוצאות החיפוש

איך שילוב של הבינה מלאכותית הולך להשפיע על קידום אתרים אורגני?

בתחילת מאי 2023 התקיים כנס Google I/O והיה כאילו נלקח מאיזה קומיקס של עולם המפתחים.

מפתחים רבים מרחבי העולם טסו למאונטיין וויו שבקליפורניה, לכנס בהזמנה אישית ראשון מאז הקורונה (COVID-19) הגיעה לעולם. כצפוי לאירוע כזה, האירוע נגע בכל עולמות הדיגיטל הציג כמה הכרזות גדולות ומשמעותיות, תובנות ורעיונות חשובים לעתיד המדיה הדיגיטלית, הטכנולוגיה ועוד.

ואיך לא, גם על תחום הקידום האורגני דיברו שם בכנס ואנחנו קיבלנו כמה תובנות מעניינות לגבי קידום אתרים אורגני שהולכות לקרות מעכשיו בתחום.

מגדירים מחדש את תוצאות החיפוש עם חוויית חיפוש חדשנית

ההכרזה הגדולה ביותר שנחשפה בכנס ה I/O של השנה הייתה השקת ה-Search Generative Experience או בקיצור SGE, שבעצם "תגביר" את תוצאות החיפוש בעזרת בינה מלאכותית (AI).

מה המשמעות של זה ת'כלס? המשמעות היא שכל הנראות של התוצאות כמו שהכרנו עד היום הולך להשתנות ולהיראות משובש ולא ברור בהתחלה ובניגוד למה שאתם מנסים לדמיין עכשיו איך זה יראה, זה יהיה שינוי לטובה.

Google Search Generative Experience (SGE) – היא מסגרת חדשנית המשלבת את כוחה של בינה מלאכותית (AI) בתוצאות החיפוש של מנוע החיפוש של Google. עד היום, מנוע החיפוש הסתמך על עכבישי גוגל כדי לאסוף מידע מאתרי אינטרנט ולהוסיף אותם לאינדקס, כאשר תוצאות החיפוש מדורגות על ידי אלגוריתמים מתפתחים על בסיס מילות מפתח ובטכניקות מניפולטיביות אחרות. אבל עכשיו, עם SGE, תכונת החיפוש המקורית של גוגל תהיה יותר חכמה, מודעת ומדויקת בחיזוי התנהגות המשתמש, כך שהיא תספק סיכומים של תוכן ארוך, תענה על שאלות בשפה טבעית ותיצור תוכן ויזואלי.

איך זה הולך לקרות ולהשפיע על קידום אתרים אורגני?

SGE משתמש במודל שפה גדול (LLM) המכונה Pathways Language Model (PaLM) 2. זו רשת מאומנת על מאגר עצום של נתונים, מה שמאפשר ל AI לספק יכולות משופרות של תוכן ושאילתות. SGE יכול להסיק תוצאות ולהציע הצעות לשיפור תוצאות החיפוש של המשתמשים.

חשוב לציין ש SGE לא הולך להחליף את תוצאות האינדקס הקיימות של גוגל. במקום זאת, הוא משלים אותם, במטרה להעשיר את חווית החיפוש הכוללת. המשמעות היא שתפקידם של חברות קידום האתרים האורגני לא יקטן. למעשה, אנחנו כחברה שעושה קידום אורגני נצטרך למצוא דרכים חדשניות יותר למשוך את המשתמשים ולהתאים את השיטות לשינויים ש SERP מבקשים מאיתנו.

בעזרת חברת קידום אתרים, כמו SEE MEDIA, אתם יכולים לשפר את אסטרטגיית ה SEO הנוכחית שיש לכם כיום בהתבסס על התובנות הבאות מאירוע ה I/O של השנה: 

רוצה לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלך?
רק שני פרטים קטנים ונחזור אליך

1. משתמשים יקבלו תוצאות מקיפות יותר מחיפוש בודד

אחת הדרכים המעניינות ביותר שבהן ה SGE ישדרג את חווית המשתמש וישפר את קידום האתרים האורגני בו-זמנית היא על ידי עיבוד מילות מפתח ארוכות זנב ושאילתות מורכבות במכה אחת.

נכון לעכשיו, גוגל מעבדת למעלה מ-99,000 שאילתות חיפוש בכל שנייה, מה שמצטבר ל-8.5 מיליארד חיפושים עצומים ביום בגוגל. יותר מזה, הגולש הממוצע מחפש בגוגל שלוש או ארבע פעמים ביום ועם כל זה וליכולות של גוגל להציג את התוצאות הכי רלוונטיות, יש מקום לשיפור של המערכת.

תוצאות מנוע החיפוש בשילוב בינה מלאכותית יציעו תגובה אינטליגנטית מקיפה יותר, כזאת שלא יהיה צורך לפרק אותה ולעבד אותה בחלקים כמו השאילתות כרגע, שכל חיפוש עונה ספציפית לשאלה אבל לא יודע להבין הקשרים ובכך להציג תוצאות עם תשובה מקיפה וקצרה.

במקום לקבל מידע חצי אפוי כזה ממספר אתרים ולחבר אותו יחד, המשתמשים יוכלו ליצור שאלות יותר ספציפיות ואינדיבידואליות ולקבל תגובות ספציפיות ויותר ומותאמות אישית.

נכון לעכשיו, SGE נמצאת בשלב הבדיקות שלה, ורק לאלה שנרשמים למעבדות החיפוש של גוגל יש גישה לכלי זה, אבל ברגע שהוא יתחיל, אתם יכולים לצפות לתשובות מפורטות אפילו לשאלות שממש ספציפיות ביותר.

לדוגמה, משתמש שרוצה לצאת לחופשה מעוניין לקבל פירוט הכי מפורט של איזה מלון מתאים יותר לצרכים שלו כתייר בודד, כקבוצת תיירים או כמשפחה, ובמקום להסתמך על תוצאות כלליות כמו שיש לנו כיום, סרגל החיפוש המשולב AI יוכל לספק מידע מקיף עם תוצאות מאתר בודד כמו בלוג או פוסט אורח או איסוף של כמה נתונים ממספר רב של אתרים.

אם לא הצלחתם לדמיין איך זה הולך להיראות, כנסו לקצב של מנוע החיפוש החדש בסרטון, זה מדהים ומטורף!

2. מצב השיחה החדש יאפשר למשתמשים להמשיך בחיפושים מקומיים

תובנה מעניינת נוספת שקיבלנו מאירוע Google I/O הייתה שמשתמשים יוכלו ליצור אינטראקציה עם מערכת החיפוש SGE בצורה של שיחה.

זהו מרכיב חשוב בגישת ה AI העתידנית שלהם, שמטרתה לעודד חיפוש מתמשך, שהוא צעד גבוה יותר ממגילות התוצאות חיפוש שהוצגו בעבר.

עכשיו, במקום לעבור מעמוד אחד לאחר, המשתמשים יוכלו לשוחח עם צ'אט AI. למעשה, האלגוריתם של גוגל יאפשר למשתמשים לבנות על שאילתות קודמות ואף יוכלו לחזות מה הם רוצים לשאול בהמשך.

לדוגמה, אם חיפשתם בגוגל איפה אפשר למצוא את "רופא השיניים הטוב ביותר להשתלת עצם בחניכיים בחיפה", הבוט לא רק יעביר אתכם דרך התשובה לשאלה בודדת ששאלתם, אלא גם יעזור לכם לטפל בשאלות המשך כמו "האם ההשתלה כואבת?" "אפשר לאכול אחרי השתלה?" וכו'.

אתם בטח תוהים אם תכונה זו תעדיף חיפושים ללא קליקים. זה יכול לקרות, בסוף גוגל חברה שרוצה להרוויח וחווית הגולש חשובה להם היא תעדיף לספק להם את התוצאות דרכם, אך זה לא הסוף, כי בסוף גוגל תלויה בנו בעלי האתרים והנכסים הדיגיטליים שיוצרים את התוכן ובלעדינו הם לא יוכלו להמשיך להתקיים, אז תהיו רגועים שמשתמשים עדיין עשויים לדרוש מידע מפורט או מקיף יותר מעבר למה שמוצע בתוצאות החיפוש – וזו הזדמנות עבורך לספק ערך דרך אתרי האינטרנט שלך או פלטפורמות מקוונות אחרות.

הגולשים יהיו סקפטיים בהתחלה לגבי תוצאות החיפוש שהבינה המלאכותית תציג להם והם יעדיפו לחפש בעצמם את התשובות למה שחיפשו בתוך האתרים שלנו. מה גם אתרים שהם מערכות חיפוש בהתאמה אישית, גוגל יצליחו לספק תשובות לא הכי מדויקות ואולי בכלל לא יצליחו להציג מה תשובות דרך הבינה מלאכותית.

בואו נפרק את זה קצת.

איך שילוב של הבינה מלאכותית הולך להשפיע על קידום אתרים אורגני? | see media סי מדיה

נכון לעכשיו, חיפושים ללא אפשרות קליק מהווים 25.6% משיעור הקליקים של החיפוש בגוגל במחשבים שולחניים. עם זאת, במצב שיחה מול הבינה למשתמשים תהיה אפשרות לעבור בין אפשרויות רלוונטיות מרובות ולעבור בלחיצה אל זו שמפרטת את המידע הבא שהם צריכים (צפו בסרטון למעלה אם לא צפיתם עד עכשיו).

משמעות הדבר מבחינת קידום אתרים אורגני היא, שהתוכן, הנוכחות וכל הנכסים הדיגיטליים שלכם חייבים לירות תשובות לכל שאלה שמחפשים. תצטרכו להכניס בכל מאמר אצלכם באתר ליצור הקשרים (כמו שתפגשו עוד רגע בסוף הפסקה), לייעל ולעדכן את התוכן אצלכם כדי שיהיה כמה שיותר רלוונטי. בנוסף נכנס פה עניין נוסף שישפיע על תוצאות החיפוש וזה המפות של google my business שם יש לכל עסק מקום לפרט על השירות שלו ולקשר לנכסים הדיגיטליים שלו והכי חשוב לאפשר ללקוחות שקיבלו שירות מהעסק, לדרג אותו עם כוכבי דירוג עד 5 כוכבים ולהוסיף מלל. וזה יכלול לוודא שהתוכן שלך מתמקד במשתמש ושהמפות, הרישומים העסקיים של Google והמידע העסקי שלך משפיעים מספיק כדי לעזור לך לשמור על דירוג כוכבים.

אנחנו נוכל לעזור לכם להגדיל את כמות הלקוחות שידרגו את העסק שלכם בגוגל, צרו איתנו קשר.

קריאה מומלצת: עד היום לא עשיתם קידום אורגני לאתר? כנסו לפוסט על קידום אתרים אורגני המדריך .

ועכשיו לתובנה האחרונה…

3. הם בודקים והולכים להשיק את התכונה בשם פרספקטיבות למידע מגוון

אחת התובנות המרגשות ביותר שלקחנו מהאסטרטגיות והדיונים החדשים שהיו בכנס Google I/O היא שאנחנו יוצרי התוכן הדיגיטלי נמצאים במת בלב כל התוכן, וזו הסיבה שהפיצ'ר החדש שלהם, Perspectives, כל כך מרגש, כי הוא נותן במה מרכזית ליוצרים ישירות על גבי התוצאות.
Perspectives הוא כלי שמעבד שאילתת חיפוש בגוגל ומציג תוכן מרובה פרספקטיבות בתגובה לשאלת החיפוש. זה כולל תוכן וידאו ארוך וקצר, בלוגים ומאמרים, ואפילו כמה פוסטים ללא קליק, והכלי מאפשר למשתמשים לקבל מידע מגוון ומפורט בתגובה לשאילתה.
זוהי הזדמנות מרגשת עבור חברות קידום אתרים אורגני (כמונו) לשדרג שירותים ולעזור ללקוחות (כמוכם) ליצור תכנים מעניינים יותר, ליצור תוכן רב עוצמה ולהכפיל את דרכי הקידום SEO שגוגל מאפשרים לנו להגיע אליהם בתוצאות.

הנה הצצה לצורה שבו Perspectives יפעלו, כמו שגוגל פרסמו אצלם:

מקור: https://blog.google/products/search/google-search-perspectives/

כפי שאתם יכולים לראות, זה די פשוט לשימוש וכלי משתמש בתכונות מהתובנות שהזכרנו למעלה (מילות מפתח עם זנב ארוך וגלילה מתמשכת) כדי לספק לגולש תוצאות שונות מנקודות מבט מרובות שלנו בעלי האתרים שיוצרים את התוכן. אז במקום לקבל מידע מאתר בודד, בעל פוטנציאל מוטה או מכירתי, יש לגולשים את היכולת לקבל תובנות מרובות מדף בודד.

לקידום האורגני של האתר שלכם – ובכלל בשיווק הדיגיטלי!

ב SEE MEDIA אנחנו יודעים לקחת אתכם בהליכה אל ההצלחה בשיווק הדיגיטלי מההתחלה ועד לקצה.

בואו לעבוד עם מומחי ה SEO שלנו כדי שתקדימו את המתחרים שלכם שכיום תופסים את המקומות הראשונים ומקבלים את כל החשיפה במקומכם. תנו לנו לעדכן את אסטרטגיית הקידום שלכם עם הטרנדים האחרונים שיוצאים בתחום ה SEO כמו למשל 3 תובנות שהבנו מהכנס של גוגל על שילוב בינה מלאכותית (AI) במערכת החיפוש ויתר העדכונים הללו מ Google I/O.

חשוב לנו במשרד להישאר מומחים בתחומינו, ולכן אנחנו מנתחים את הטרנדים העדכניים ביותר ומספקים לכם אסטרטגיות מעשיות, גישות מותאמות אישית ופתרונות מגוונים, החל מקידום אתרים אורגני דרך ניהול והקמת מדיות חברתיות כמו פייסבוק, אינסטגרם וטיקטוק כולל ניהול והקמת קמפיינים ועד בניית אתרים בוורדפרס.

אז שנצא לדרך חדשה ומוצלחת יחד?
דברו איתנו!

שיתוף:

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

דילוג לתוכן