5 כלים למחקר מילות מפתח בחינם שישדרגו אותך

היום התחיל להיות מאוד חם התחום של קידום אורגני אצל הדור הצעיר שרוצה למצוא את עצמו מתעסק בתחומים הדיגיטליים, אז גם אם רק התחלתם להתעניין בתחום הקידום או שמה כבר התחלתם את צעדיכם הראשונים בו או שאנחנו מדברים פה אל מקדמי אתרים בעלי ניסיון, למען האמת כולכם תסכימו איתי שעשיית מחקר מילות מפתח זה אחד השלבים הקריטיים בכל פרויקט אותו אנחנו מתחילים. ד"א אם אתם רק מתעניינים בתחום או שכבר התחלתם תוכלו קצת לקבל מידע ראשוני בפוסט שכתבתי על קידום אתרים בגוגל המדריך למקדם המתחיל.

בחירת מילות מפתח או ביטויים נכונים זה לא רשימת מכולת שיודעים בדיוק איך להשיג אותה ואיזה ארוחה טובה נוכל לייצר ממנה, במחקר מילים מדוייק אנחנו בעצם קובעים את גורל האתר בתוצאות החיפוש וכמה גולשים יגיעו אלינו ואיזה מטרות עסקיות או לא נוכל להגשים איתם. עבודת המחקר בהחלט דורשת זמן עבודה של מחקר מעמיק איתו נוכל לבנות אסטרטגיה שתביא את האתר אותו אנחנו מקדמים בביטויים הרלוונטיים ביותר לנו. אז בכדי להגיע לתוצאות מדהימות יהיה נכון לנו להיעזר בכלי הניווט שלנו בים מילות המפתח בעזרת כלים אמינים וטובים איתם אני ממליץ לעשות חקר מילים.

החלטתי להביא בפניכם 5 כלים שמאפשרים שימוש חינמי ולהיעזר במה שהם מציעים על מנת להפיק מהם את המרב כדי לקבל את רשימת הזהב שלנו.

רוצה לקבל הצעת מחיר לקידום האתר שלך?
רק שני פרטים קטנים ונחזור אליך

אז מי הם הכלים המומלצים שלנו עבור מחקר מילות מפתח? יעלו ויבואו:

1. Google Keyword Planner – מתכנן מילות המפתח של גוגל

הראשונה שתעלה מי אם לא גוגל שתוכל לתת לנו כיוון בתוך הים הענק הזה. הכלי שגוגל פיתחה עבור הרווחים שלה למען האמת, משמש אותנו עבור הרווחים שלנו וגם של הלקוחות שלנו כמובן. אך  יש כאן קאץ', גוגל לא יגלו לנו במדויק את מספר החיפוש שיש לכל מילה, אך אם נשקיע כמה מאות שקלים בודדים במערכת הפרסום שלה Adwords – אדוורדס נוכל לקבל את המספר החיפושים המדויק לכל ביטוי. הכלי הזה הוא אחד הכלים הפופולריים בו עושים שימוש מקדמי אתרים בגוגל.  

יתרון נוסף וחשוב בכלי הזה, הוא שגוגל יודעת להציע לנו ביטויים ומילים נוספים הרבה יותר טובים מאלה שהתחלנו איתם את המחקר או כאלה שיוכלו להביא לנו כמויות גדולות יותר של גולשים. עוד תקבלו על כל מילה את המחיר הממוצע לכל קליק במידה ותרצו לעשות גם קמפיין ממומן בגוגל בזמן שאתם מקדמים את האתר ועד שתגיעו לעמוד הראשון.  

הסרטון הדרכה הזה יעזור לכם טיפה עם בהבנת המערכת של Google Keyword Planner:

2. AnswerThePublic

מה כולם שואלים כשהם שואלים את גוגל עם שאלה שמכילה מילת מפתח מסוימת? את זה נוכל לגלות בעזרת הכלי המדהים AnswerThePublicnv זהו כלי שעובד על בסיס ההשלמה האוטומטית שאנחנו מקבלים בחיפוש אצל גוגל, אבל הכלי הזה יודע להוסיף למילות המפתח גם מילות קישור, מילים שבאים כשאלה, עם מספרים ועוד. סגנון מחקר זה נעשה בכדי לתת לנו מאות רעיונות חדשים למילות מפתח או ביטויים long tail. הרשימה שנקבל תהיה מאורגנת בצורה של שמש אסוציאציות או שנוכל לשנות לתיבות שונות כאשר כל תיבה מכילה מילת שאלה. כשאנחנו נחפש מילה כולשהיא החיפוש יוציא לנו תרשים שיכלול שאלות העם המילה שחיפשנו, בנוסף הוא יראה לנו תרשים של ביטויים המכילים את מילת המפתח שהכנסנו יחד עם מילת קישור, עוד תקבלו רשימת אלפבית באנגלית אמנם, יש לציין שכל המערכת מציעה מחקר מגוון שפות אך לצערנו לא בעברית.

זאת דוגמה לשמש אסוציאציות שקיבלנו בחיפוש מילת החיפוש Airbnb?

מחקר מילות מפתח חינם | סי מדיה
3. Google Trends

עוד כלי נוסף מבית גוגל שיוכל לעזור לכם במחקר שלכם. Google Trends זה לא רק כלי שיכול לשמש אתכם במחקר מילות המפתח שלכם בכדי לעשות קידום אורגני ברמה גבוהה. הכלי הזה הוא שירות נוסף של הענקית אשר מציג לנו בצורה גרפית את כמות הפעמים של החיפושים שנערכו על כל מילת מפתח לאורך השנים משנת 2004 ועד רגע החיפוש. אתם שואלים למה מ 2004? כי אז התחילה גוגל לארגן בצורה ברורה את נותני החיפוש ועד היום. בצורה הזאת אנחנו יכולים להבין את מדד הפופולריות של ביטויים שונים בצורה גלובלית או נקודתית לפי מדינה או זמנים שונים.

כשאנחנו עושים מעקב אחרי הנושאים הבוערים היום או עכשיו ממש אנחנו תמיד נשארים מעודכנים וזה מאפשר לנו לנצל את המצב הזה עבור הקידום שאנחנו עושים לאתרים שלנו. גוגל תמיד משפרת את הכלי שלה ומאפשרת לנו לקבל את כל המידע החם שהיא בהחלט ממליצה לנו להשתמש בו.

הסרטון הבא מסביר על השימוש ב Google Trends:

4. UberSuggest

UberSuggest התחיל ככלי למחקר מילות מפתח עם יכולת לא מי יודע מה, עד שניל פאטל מומחה השיווק רכש ב-2017 את הכלי בסכום של כ 120,000 דולר. לאחר הרכישה, הכלי של UberSuggest פותח והשתדרג לכמה רמות מעל, השינויים האלו גרמו לכלי להפוך להיות כלי מאוד מבוקש אצל רוב המפרסמים בגוגל. במיוחד למי שמחפש כלי מחקר מילות מפתח חינם. כלי זה מושך את הנתונים שלו ישר מגוגל ומראה לנו את מספר החיפושים של מילות וביטויי המפתח שחיפשנו או כאלה שהכלי מציע לנו. יש לכלי הזה חיסרון די גדול שמקשה על העבודה הוא שהכלי לא מאפשר לקבל את המידע על מספר ביטויים ומילות מפתח במקביל. אף על פי כן, תוכלו לקבל מהכלי רעיונות למילים וביטויי מפתח נוספים המורכבים ממה שחיפשתם, וגם ייתן לכם את מדד הקושי לקידום של כל מילת מפתח, תקבלו גם את המחיר שתשלמו על כל קליק ועוד. ב UberSuggest השימוש הוא בחינם וזה כולל את הפיתוחים החדשים שיבואו עם הזמן, אני מאוד ממליץ לכם להשתמש בו ולנצל את היכולות שהוא מביא איתו.

5. Keyword Tool IO

הכלי האחרון שארצה לדבר עליו במסגרת הפוסט הזה זה ה Keyword Tool IO זהו כלי שמאוד נוח ופשוט להשתמש בו, הכלי נותן לנו לאתר מילות וביטויי מפתח בשביל קידום בגוגל, הוא גם מאפשר לאתר גם ביוטיוב, אתרי הקניות אמזון ואיביי, אינסגרם, טוויטר והאפסטורים. איך בעצם זה עובד? תחילה נבחר את השפה שאנחנו מעוניינים לחפש בה את המילים ונבחר גם את המדינה, נכניס את מילת או ביטוי המפתח ונקבל מיד את המילים שהכלי מציע לנו.

בכלי הזה יש גם אפשרות לקבל בחינם חלק מהנתונים, אך גם הם מעניינים ויעזרו לנו, כמו למשל מחיר לקליק ונפחי החיפוש של המילים וביטויי המפתח. מי שרוצה רק לקחת רעיונות נוספים למילים שהם  long tail, הכלי הזה יוכל לעזור לכם מאוד בעבודת המחקר שלכם, נצלו אותו. אחרי שתקבלו את התוצאות תוכלו לבחור להציג את השאלות שנשאלו במנועי החיפוש או הצעות למילות מפתח.

אני מצרף לכם כאן סרטון הסבר לשימוש בכלי:

כמה מילים אחרונות לסיכום

הכלים שהבאתי לכם כאן יוכלו לעזור לכם מאוד במחקרים שתעשו מהיום והלאה, תתחילו לשחק איתם ולראות למה אתם מתחברים יותר ולמה פחות ולאחר מכן יהיה לכם איזשהו סגנון מחקר שיתגבש אצלכם אותו תוכלו לזכך בהמשך. ההמלצה שלי היא להתחיל עם הכלים החינמיים ולאחר מכן לקפוץ לכלים בתשלום שהם בהחלט הרבה יותר מתקדמים ויעילים, אך למי שתקציב הקידום שלו מוגבל אלו כלים שבהחלט יעזרו לו.

קצת עליי למי שלא מכיר

נעים מאוד! שמי דויד פלס ואני נמצא בתחום האינטרנט מאז 2014 ובתחום השיווק הדיגיטלי ובפרט בתחום קידום האורגני מאז 2016. את הניסיון שלי צברתי במשרד הפרסום סי מדיה שהקמתי יחד עם שותפי אליאסף פרץ (תוכלו לקרוא עלינו קצת כאן) בעבודת קידום עסקים קטנים ובינוניים במגוון תחומים, שמחפשים שירות מקצועי ואיכותי עם יחס אישי. בנוסף לקידום האורגני אנחנו בסי מדיה מתעסקים גם בבניית אתרים ופרסום ברשתות חברתיות.

השארת תגובה